Na cestu jsem vyjel 1.8 brzy ráno a jsem už zpátky. Trochu nemocný ale bohatší o spousty zkušeností. S těma se pokusím podělit.
Na úplném začátku si určete trasu. Ta by se měla líbit hlavně vám. Vy jste ten kdo tu trasu pojede. Ale také musí zaujmout sponzory a partnery. Asi každý přeci jen žádá nějakou podporu a ta musí mít nějaký význam. Představte si že jste manažer firmy do které každý den přijdou desítky mailů s žádostí o podporu. Kdyby měl všechny schválit tak ta firma nemusí nic prodávat jelikož vše rozdá. Takže několik zásadních bodu.
Vždy je jednoduší žádat o materiální a ne finanční pomoc. Počítejte že ta firma která vám něco dá z toho chce něco mít. Nejen že si tu podporu dá do nákladů ale také chce od vás prezentaci. Dnes je samozřejmostí nějaký web, blog či něco podobného. K tomu články všude možně a samozřejmě loga na textilu či dopravním prostředku.
Nejtežší je zařídit mediální podporu. Moje poslední cesta měla podporu od MF DNES kde jsem měl půl stránkový rozhovor. K tomu články na různých malých serverech a různých diskuzích. To všechno vám naláká čtenáře na váše stránky. Ty by měli být hlavním pilířem celé cesty. Rozhodně na ně nedávejte každou zprávu kterou píšete i jinám.
Další bod je samotné oslovení potencionálních partnerů. Čím vic jich oslovíte tím líp pro vás. Vytvořte si nějakou zajímavou prezentaci v PDF do které shrnete kdo jste, co děláte a co nabízíte. Vytvořte si název a logo akce. To se také snažte propagovat.
Jakmile vám firma odepíše že zájem má tak je v podstatě vyhráno. Ale počítejte s dvěma měsíci komunikace a řešením detailů. Já jsem oslovil spousty firem a nakonec jsem si mohl vybírat.
Finančně cestu zajistila společnost Cefil s.r.o., netbook věnovalo CZC.CZ a například kolo Kellys.
Další informace najdete i na mých stránkách magnet2011.blogspot.com :-)
V dalším díle se kouknem na samostatnou přípravu cesty.